Методичні об'єднання та циклові комісії
Методичні об’єднання та циклові комісіі у сфері ПТО є структурним підрозділом установи освіти, діяльність якого спрямована на підвищення якості освітнього процесу на основі моніторингу його складових і результатів, аналізу діяльності викладачів і майстрів виробничого навчання.
В училищі створені і функціонують одне методоб'єднання та дві циклові комісії:
- Циклова комісія груп профтехциклу.
- Циклова комісія суспільно-гумунітарних та соціально-економічних дисциплін.
- Методичне об’єднання груп кухарського спрямування.
Методичні об’єднання та циклові комісіі здійснюють свою діяльність на підставі відповідних документів навчального закладу і, в першу чергу, «Положення про методичні об’єднання та циклові комісіі ПТНЗ».
Пріоритетними напрямками діяльності методичної комісії є:
- Реалізація освітніх стандартів у навчальному процесі;
- Розробка комплексного-методичного забезпечення професій та навчальних дисциплін;
- Упровадження сучасних педагогічних технологій;
- Вивчення, узагальнення і розповсюдження позитивного педагогічного досвіду;
- Надання допомоги викладачам-початківцям, розвиток принципів педагогічного співробітництва;
- Інтеграція освіти з виробництвом, наукою і культурою;
- Забезпечення умов для розвитку творчих здібностей учнів.
Форми роботи методичного об’єднання та циклової комісіі
З метою створення умов для розвитку педагогічної майстерності викладачів, обговорення та бачення актуальних проблем методики викладання, комісія організовує свою роботу у формі: конференції; круглих столів; семінарів-практикумів; засідань, нарад; педагогічних читань; предметних тижнів; оглядів - конкурсів, виставок; єдиних методичних днів; відкритих занять; контрольних і взаємних відвідувань занять; консультацій тощо.
Організація роботи циклової та метордичної комісії
Робота комісії планується її головою на навчальний рік з урахуванням стратегічних цілей закладу освіти, проблеми, над якою працює комісія у поточному році, потенціалу кожного педагога.
Планування здійснюється лише після проведення системного аналізу. Він проводиться в кінці навчального року або напередодні нового навчального року і є описом змін, які сталися в результаті діяльності. З виявлених в результаті аналізу факторів і причин, що перешкоджають вирішенню завдань попереднього року, визначаються існуючі проблеми.
Проблема року - це поєднання предмета перетворення (питання, проблема, яку потрібно вирішити) і тієї перешкоди, яке в даному навчальному році цьому перетворенню заважає. Далі слід сформувати і визначити пріоритетні напрями діяльності комісії для досягнення поставленої мети, способи виконання конкретних завдань.
При складанні плану враховуються:
- Рішення педагогічної (методичної) ради училища;
- План роботи педагогічної (методичної) ради;
- План роботи училища;
- Побажання і пропозиції викладачів і майстрів в/н - членів комісії.
План обговорюється на засіданні комісії та затверджується заступником директора з навчальної роботи в термін до 10 вересня.
У плані зазначаються: види робіт (заходи), терміни, виконавці, плановані результати.